Det som skjer i front-end av nettbutikken er avgjørende for brukeropplevelsen. Samtidig henger mulighetene i designet sammen med kartleggingen av ordrebehandling, vareflyt og integrasjonen med kassasystemet. Her har vi jobbet tett med kunden for å finne nye og bedre måter å løse arbeidsprosessene på for å effektivisere og frigjøre tid til å kunne ta unna et større volum av ordrer. I back-end har vi integrert mot Visma og Lindbak Retail systems med fokus på en så optimal operasjonsmodell som mulig.
Før oppstart med design og implementering har vi jobbet tett med HK Link knyttet til analyse av trafikken til nettstedet for å finne ut sammenhengen mellom søk, organisktrafikk og kategoriene vi ønsker å løfte fram. Innsikten fra SEO analysen sier oss noe om konkurransen i markedet og istandsetter oss til å bygge en strategi med fokus på raske resultater samtidig som vi bygger langsiktig mot økt synlighet på kategorier og produkter med høyere konkurranse.
Denne arbeidsmetoden:
1. Forstå søk adferd og konkurranse
2. Fokus på brukeropplevelse
3. Optimalisering av kjernesystemene bak
- legger grunnlaget for en hver god satsning på e-handel uansett bransje.
Nå skal Axel Bruun øke satsningen betraktelig de neste årene og ha fokus på å bygge en enda sterkere merkevare på tvers av online og butikk.
«Å jobbe med noen som er fremoverlent, proaktive og vet hvordan man bygger og skalerer digital vekst har vært spennende. Vi er meget fornøyde med resultatet! Med lanseringen av nye bruun.no vet vi at det er nå arbeidet starter, vi skal bare bli bedre og bedre. I år fyller vi 100 år som handelsbedrift i midtbyen og målet vårt er å levere den beste kundeopplevelsen i butikk og på nett». Svenn Roar Olsen, Daglig leder – Axel Bruun Sport AS