Refuel for deg som har bil som hobby

Ny digital plattform med fokus på kvalitetsinnhold

Skreddersydde tjenester og brukeropplevelser

Med personalisert innhold og gamification

Prosjekt

Refuel

På Refuel får du fete videoreportasjer og artikler om alle typer bil og bilbruk. Her finner du også bilkalender med oversikt over stevner og arrangementer over hele landet.

Kunde

Amcar Norge

Teknologi

ASP.NET Core, Vue.js, Sass, SQL Server, Azure

Resultat Se løsningen

Refuel er en ny digital plattform fra Amcar Norge. Sammen har vi utforsket hvordan endringer i menneskers digitale vaner har påvirket, og påvirker, organisasjonens forretningsmodell og verdiforslag i markedet. Refuel.no ble født som et resultat av dette arbeidet. En plattform med høykvalitets bilinnhold for alle bilinteresserte, med et utvalg av riktige tjenester og funksjoner for å sikre gjentagende besøk og bruk av plattformen.

Løsningen har blitt en plattform med sømløs brukerregistrering og identifisering på tvers av to ulike tjenester: amcar.no og refuel.no. En plattform som legger til rette for Amcars nasjonale satsning på bilrelatert innhold, samtidig som de når nye brukere og stegvis introduserer fordelene med Amcar-medlemskap til et nytt marked.

Sammen med HK Reklamebyrå ble det innledningsvis jobbet med konkurrentanalyse, identifisering av muligheter i markedet, navn, profil, tone of voice og domenestrategi.

Med publisering av høykvalitets bilinnhold har refuel.no fått en meget god start. Distribusjon av innhold på tvers av betalte, fortjente og eide kanaler sikrer jevnt over høye visningstall på innholdet.

I tillegg er det i fase 1 bygd inn tjenester for å øke tidsbruk og opplevd verdi på plattformen. Slik som min side, personlig garage, brukertilpasset innhold basert på interesse og tidligere lest innhold, samt en gamification modell.

Løsningen leverer i henhold til målsettingen og videreutvikles i tett samarbeid med kjerneteamet i Amcar Norge med hovedansvar for salg, marked og samarbeidspartnere.